Dan före doppare dan.

Ronja och Carro kom som sagt hit igår. Vi spenderade en hel del tid framför skolkatalogen. Carro fick en crush, i hör och häpna, en 92:a! :O Finns inte på världskartan! Sen gjorde vi om Ronja till en hiphoper. Ni vet, adidaströja, palestinasjal, keps, baggyjeans, stor tröja. Ni fattar vinkeln. Hon passade faktiskt grymt bra i det ! ;) Min "kepsperiod" är väl lite lagt på hyllan. Vet inte, jag känner mig så manlig. Och blickarna dras ganska rejält. Om det är på ett positvt eller negativt sätt går ju att diskutera. Jag känner mig tuff i den stilen i alla fall. ;) Sticka ut lite liksom. Vi får se, stilen kanske kommer tillbaka. Någon gång måste ju mina tre kepsar komma till användning, right? ;) Vad säger ni, ska jag använda kepsstilen mer? Höhö.

Gått på stan med pappi idag. Tradition att göra det dagen innan julafton samt luncha. Idag blev lunchningen på Ming. Alltså, snacka om att bli proppmätt. Kommer inte få i mig någon julmat imorgon, en sak som är säker. Mellandagsrean hade redan kommit i rullning. Det var rea nästan överallt i alla fall. Kom hem med strumpbyxor och örhängen i alla fall. Pappi gjorde nog julens gärning också. Det stod en artikel i Corren idag om att man kunde lämna mössor, vantar, underkläder osv till stadsmissionen så hemlösa skulle få det i julklapp. Varje år har dom julbord för hemlösa. Och det här var ju en chans för dom att få julklappar också. Så vi köpte strumpor och slog in som vi sen gav till Stadsmissonen. Ganska rörande att gå dit och lämna det..I och för sig kände man ju igen alla som var där inne. Då menar jag dom som brukar sitta utanför systemet när det öppnar men ändå. Dom välkomnade oss, tackade oss och blev jätteglada över paketen. Tänk att så lite kan göra så mycket. "Ingen kan göra allt, men alla kan göra något" passa ju in ganska bra. Hemskt hur vissa har det egentligen..

 
Gangstaaahs!


Seyaaaa!

Kommentarer
Postat av: Sofia

e, men du 92:or, det finns på världskartan. Det finns snyggingar där duvet :P

2008-12-23 @ 17:37:39
URL: http://sofiaulvan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0