Sammanfattning av 2008 !

Så, snart är det här året slut. Jag har inget för mig, så, kan ju sammanfatta året lite. :)
Januari, hände det faktiskt inget speciellt. Första timmarna på Januari spenderades med "gänget." Det var alltså dom jag spenderade nyår med. Det var också en månad där resan till Paris blev bokad.
Februari, var den månad jag fick upp mina ögon för Folkungas snyggaste kille. Likaså fick flera andra upp ögonen. Vi pratar om mr. Dreamyboy. Han som Sofia och jag var en aning besatta i ett tag. En fredagkväll i februari fick jag besök av mina tjejor. Vi hade idétorka och kom på den smarta idén att köra nattinnebandy på gatan. En kväll som kan sammanfattas med mycket skratt. Det var också alla hjärtansdag, som alltid i februari. En dag som jag alltid fullständigt hatat. Vad ger den ens? Men små saker lyfte upp min dag och gjorde nog den alla hjärtansdag till den bästa någonsin!
Mars, var en tid där jag la ner mycket tid i innebandyn. Det var då alla gamla härliga personer spelade, Lisen, Carro och hela gänget. Det var då vi var ett lag och det var då vi hade så sjukt kul! Mars var också en månad där jag spenderade mycket tid med Mallan. Och nu i efterhand har vi båda kommit fram till att det helt enkelt var för mycket tid. :P Den 26 mars är ju "min" dag. Det bjöds på tårtkalas hemma hos mig. Senare på kvällen blev det fest med Maria som var grymt kul! Även fast vi skämde ut oss en hel del. :P
April, då började våren kännas på riktigt. Jag och Malin fick känna på årets misstag genom att åka på fest i Ljungsbro. Vi kom inte in på festen och nästa buss gick inte förens två timmar. Istället fick vi lägga 500:- på en taxi. När vi kom hem deppade vi med plättar och mjölk. Ett ögonblick man bara kan skratta åt såhär i efterhand. Den 11 april är ett datum alla 9H:are förhoppningsvis kommer ihåg! Det var klassfest hemma hos mig. Så länge det varade hade vi sjukt kul! Och jag tror jag talar för oss alla när jag säger det. Valborg slog också in i april. Det blev grillning hemma hos med mig gänget också denna gång. Hela kvällen kändes som en campingkväll, som Karolina sa. Svårt att förklara men dom som var närvarande förstår vad jag menar.
Maj, då resan till Paris blev av. Vi hade några härliga dagar nere i Paris. Njöt av vårvärmen, maten, kläderna och härligheten Paris bjöd på. Ett härligt resmål men kanske inget ställe jag skulle vilja åka till flera gånger. I Maj beslutade jag mig också för att färga håret blondt. Blondt som blev mer oranget i början men som tillslut blev helt okej! :)
Juni, är väl den månad man förknippar med sommarlov. Dagarna räknades ner även fast det kändes som en evighet innan vi skulle få vårat efterlängtade sommarlov. Avslutningen var fin även fast man mest gick och var avundssjuk på alla treor. Fy, vad jag ville ta deras plats. Jag, Malin, Danni och Maria A, fick i alla fall gå på studentskiva hos Jojo. Killen var galet glad och jag förstår den känslan han hade! Midsommar inträffade ju också. En midsommar som var ute i Fyrudden hos kusinerna.
Juli, då jag åkte till Gotland. En ångestfylld känsla men för första gången någonsin var den inte lika stor som alltid! Ett sommarjobb på golfrestaurangen väntade. Ett jobb som var riktigt kul och som visade sig ge resultat eftersom dom frågade om jag vill jobba i sommar också. Min sommar på Gotland blev ännu mer speciell genom att Malin och Karro var där. Vi kände oss coola som var nere i Visby under Stockholmsveckan. Och visst hade vi kul! Och visst träffade vi roliga Uppsalabor! ;)
Augusti, mina vänner åkte hem ifrån Gotland medans jag stannade där några veckor till. Några veckor som bestod av jobb. Som jag som sagt, tyckte var riktigt roligt! Den 16 augusti begav gänget sig upp till Stockholm för att se The Voice. Som var galet kul!! Några pallade inte trycket medans jag och Mallan slet som djur för att hålla våra bra platser vid scenen. Absolut en sak vi ska göra om nästa sommar! Skolan började också. Nu var det ny klass och nya människor. En klass som visade sig vara bra. Och en klass där jag kom att trivas riktigt bra!
September, den månad jag längtat efter så sjukt mycket. Den månad som jag och Malin åkte till Spanien. Där vi hade så jävla underbart! En resa jag aldrig någonsin kommer glömma. Härliga strandpromenader, varma dagar, varma kvällar, god mat, allt var helt enkelt underbart! Och det är något jag saknar väldigt mycket. En vecka i Spanien med sin bästa vän, det är inget man glömmer!
Oktober, hände det inget utmärkande. Det var nytt lag i innebandyn. Det var också då jag började umgås väldigt mycket med Ronja och Carro. Något som jag absolut inte ångrar eftersom dom är fantastiska, båda två!
November, det var klassfest med Företagsklassen. Som var galet kul! Men dagen efter var inte lika rolig, haha, usch och fy! :P Också då pappa skaffade sig sin nya bästa vän, BMW:n. ;) Och den månad då biljetterna till Chris Brown blev bokade. Amaziiiing!
December, herrmiddag hos Natiz, fina karlar var vi. December är och kommer alltid vara en jobbig månad. I år var det tre år sen morfar dog. Alltid lika tufft! Men samtidigt vet jag att han har det bättre där han är nu! Julafton, som alltid i december. En klassisk julafton! December är ju den månad jag började blogga efter mitt uppehåll med! ;)

Så, det här blev väldigt långt..:P Jag har faktiskt haft ett riktigt bra år! Misstag såklart, det gör ju alla men också framsteg både genom mig som person men också i skolan och innebandyn. Såna småsaker man måste ta fram för att känna sig bättre som människa! Så, jag skulle väl vilja tacka alla fantastiska människor som alltid stöttat och funnits till hands. Ni är guldvärda och har en stor plats i mitt hjärta! Tack för ni finns. <3


 



PUSSSSS! <3


Kommentarer
Postat av: Karolina

Älskar dig lilla emma =D

2008-12-31 @ 14:45:32
URL: http://karolinastyle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0