Kvällen.

Blev en mysig kväll inne i stan med Carro! Vi gick till Steves och käkade och snackade skit. Riktigt härligt att träffa bruden var det i alla fall. :) Och imorgon ska vi till Tinnis, tidigt som fasen och pressa! ;) Får se om några mer hänkar på! :)

I natt drömde jag att jag blev påhoppad av tre hundar. Och konstigt nog slog det slint i huvet på mig efter den drömmen.. Hatar verkligen min hundrädsla! Det är inte kul överhuvudtaget. Det är inte kul att behöva ringa innan man kommer till Malin så hon kan stänga in Douglas, de är inte kul att aldrig riktigt kunna slappna av till 100%, de är inte kul att behöva ta omvägar när en hund kommer, de är inte kul att man ibland får sån panik över att en hund kommer emot dig att man börjar gråta. Är så jävla trött på de här!! De är löjligt, egentligen. En liten hund, vad kan den göra mig? Men de sitter uppe i huvet. Jag vet att den inte kan göra mig något men ändå är jag så rädd för dom. Och bland de värsta är att man känner sig så löjlig..Man känner sig så jävla löjlig så ni förstår inte!! Och de hjälper inte att folk säger "hon är så snäll, hon skulle aldrig göra dig något." Det spelar ingen roll alls! Vilken hund som helst skrämmer ju livet ur mig!! De enda jag behöver är träning! Jag har ju tränat på Dogulas och de har hjälpt ibland. Men jag tror de enda som kan få bort min hundskräck är professionell hjälp. Tror jag ska försöka få tag i en psykolog snart. Jag var ju hos en för massor år sen, och de hjälpte ju lite. Läste i en tidning att man kan gå en intensivkurs. Man går successivt framåt för att tillslut kunna vara totalt orädd för en hund. Och i åtta fall av tio har personerna varit helt orädda bara efter en eftermiddag!! Jag vill verkligen göra de! För de här är inte kul längre. Om jag ska vara ärlig är det något jag mår dåligt över. Lite löjligt kanske, men hundar finns överallt!
Den enda hunden jag verkligen inte var rädd för var Tonja. Tror många skulle bli chockade om dom såg mig med henne. Ingen rädsla alls. Nuu finns hon inte mer.. Första sommaren utan henne nu! :( Saknar henne massor!! Sjukt vad man kan sakna en hund..
Aja, förlåt om jag klagar lite men de här är verkligen inte roligt längre!




Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0