Blaaablaaa.

Jag måste lägga in min idrottslektion här..Så jag kan skriva ut de i skolan imorgon . ;) Läs inte ! ;) Höhö .

Egen Lektion:

Uppvärmning:

Springa runt i hallen till musik så att kroppen blir varm. Jag kommer att springa först och visa olika rörelser som får igång musklerna. Då menar jag T.ex., veva med armarna, höga knän, sidhopp osv. Efter det kommer vi samlas i ring och tänja lite lätt.


Aktiviteter:

Bolltrafik: Gruppen kommer först att få börja med bolltrafik. Dom kommer att få stå i fyra led mittemot varandra och få passa bollen till varandra. Att det är fyra led kommer leda till att det blir mer bollkontakt och att dem slipper stå stilla så mycket.


Halvmånen: Efter bolltrafik kommer dem få köra halvmånen. Jag kommer att dela upp gruppen på två mål och sedan visa vad övningen går ut på. När man kör halvmånen kommer gruppen få ställa sig helt enkelt som en halvmåne och skjuta på den som valt att stå i mål. Den som står i mål får själv välja hur hårt gruppen får skjuta. Förslagsvis är att alla får skjuta cirka tre skott var innan dem får börja ta i.


McDonald's: När gruppen har börjat komma igång med skotten ordentligt ska dem köra McDonald's. Jag tror dem flesta vet vad det går ut på men jag tänker ändå visa för alla så det inte blir några missförstånd. Gruppen kommer att fortsätta köra på två mål så dem verkligen får springa mycket. Aktiviteten går ut på att dem kommer dela upp sig i dem olika hörnen bredvid målet. Sen kommer en person springa upp till mittlinjen och få en pass ifrån motsatt hörn ifrån samma planhalva sen är det skott på mål. Så kommer övningen rulla på ett tag tills dem kommer in i det.


Tibben: Denna övning går ut på att som tidigare övning kommer dem att dela upp sig på fyra hörn. Alla bollar kommer vara i två utav hörnen. Dem som har bollar kommer att börja springa uppåt samtidigt som dom slår en pass till första personen i ledet på samma planhalva. Den person som tar emot bollen ska inte vara stillastående när passen slås utan också vara på väg uppåt. Personen som får passen kommer att ta emot bollen och sedan passa tillbaka bollen. Personen som tar emot passen kommer att vara på väg mot mitten när passen tas emot. När bollen mottagits är det skott på mål.


Matchspel:

Efter att ha kört alla övningar kommer det att bli matchspel. Jag kommer att dela in gruppen i fyra lag och sen kommer lagen få turas om att få spela. Jag har tänkt att matcherna kommer vara cirka fem minuter långa så det inte blir för mycket stillastående för lagen som inte spelar. Under matcherna kommer jag att döma så att matchspelet blir så likt en riktig match som möjligt.


Avslutning: Som avslutning har jag tänkt nedjogg några varv runt planen. Sen kommer det vara gemensam stretchning för att förebygga träningsverk dagen efter.


Kommentarer
Postat av: Mariaa

Då vet jag vad som väntar inför morgondagen! :D

2009-02-02 @ 16:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0