Birgitta..

Jag måste bara visa en sak. (Snodde bilden utav Ylva, hoppas det var okej.) Men ärligt, våran svenskalärare, haha, garvar bara när jag tänker på henne. Hon är cirka 50 år, smal som en sticka, alltså tydliga spår på att hon har någon slags ätstörning. Ser ni henne vet ni vad jag pratar om, tjurig som in och dessutom obeskrivligt gammaldags. Alla lärare på Folkunga skriver dataskrivna prov och läxor. Men inte Birgitta, nejnej. Hon skriver förhand och hennes handstil är fan sjukt svår att tyda! :P Hennes argument för att hon inte skriver på datorn är helt enkelt att hon inte har tid åt det och tid åt att överhuvudtaget lära sig det..Lilla Birgitta, det är då inte lätt i dagens samhälle.. I alla fall har vi klagat så mycket på henne hos rektorn men ärligt talat, det har fasen varit kris! Lektionerna går knappt att vistas på eftersom hon bara spyr ut tjuriga kommentarer och lär oss absolut ingenting. Så rektorn har tagit tag i det så den 24 april får vi ny lärare. Herregud, vad skönt det ska bli! Prisa rektorn på Folkunga, pris!



Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej Emma!



Var bara tvungen att kommentera när jag läste det här, för jag höll på att skratta ihjäl mig (över beskrivningen på Birigtta alltså, så klockrent).



Men stackars er som råkade ut för henne!

Jag hade henne i ALLA kulturämnen under två års tid, så förstår PRECIS vad du menar. Skönt att ni får en ny nu i alla fall!! (:



Kram Sofia

2009-03-15 @ 14:48:33
URL: http://sofiastark.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0